Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %22,5 %1 784 00072 %
Yle TV221,4 %10,1 %1 838 00074 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,1 %1 220 00049 %
Yle yhteensä49,3 %35,7 %2 020 00081 %
MTV317,1 %24,5 %1 844 00074 %
Sub2,8 %3,5 %1 289 00052 %
AVA1,9 %1,9 %928 00037 %
C More Total0,4 %0,3 %183 0007 %
MTV yhteensä22,2 %30,2 %1 998 00080 %
Nelonen9,7 %15,0 %1 766 00071 %
Jim2,0 %2,4 %1 041 00042 %
Liv2,8 %2,9 %1 067 00043 %
Hero1,1 %1,4 %760 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %21,7 %1 913 00077 %
TV52,7 %2,9 %1 166 00047 %
Kutonen1,0 %1,0 %662 00027 %
Frii1,6 %1,8 %688 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %37 0002 %
TLC1,4 %1,3 %633 00025 %
Warner Bros. Discovery6,9 %7,0 %1 456 00058 %
STAR Channel1,9 %1,6 %802 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %651 00026 %
Disney Finland3,4 %2,9 %1 047 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %102 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %399 00016 %
Muut2,0 %1,8 %470 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 213 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.