Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 601 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %22,4 %3 587 00068 %
Yle TV223,7 %11,4 %3 814 00072 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %2 523 00048 %
Yle yhteensä50,7 %36,8 %4 180 00079 %
MTV314,5 %21,8 %3 626 00069 %
Sub3,1 %3,8 %2 704 00051 %
AVA1,4 %1,5 %1 752 00033 %
C More Total0,7 %0,6 %459 0009 %
MTV yhteensä19,8 %27,7 %4 037 00077 %
Nelonen8,9 %14,0 %3 558 00068 %
Jim2,1 %2,5 %2 139 00041 %
Liv2,1 %2,4 %2 056 00039 %
Hero1,1 %1,5 %1 480 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %20,3 %3 850 00073 %
TV52,9 %3,4 %2 444 00046 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 696 00032 %
Frii1,3 %1,6 %1 430 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %133 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 205 00023 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,8 %3 099 00059 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 813 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %1 515 00029 %
Disney Finland4,6 %3,8 %2 296 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %208 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %854 00016 %
Muut3,0 %2,8 %1 179 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 601 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.