Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 647 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,9 %3 630 00069 %
Yle TV219,2 %7,8 %3 645 00069 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %2 471 00047 %
Yle yhteensä48,0 %34,7 %4 189 00080 %
MTV315,7 %23,0 %3 684 00070 %
Sub3,2 %3,8 %2 837 00054 %
AVA1,7 %1,8 %1 731 00033 %
C More Total0,9 %0,9 %464 0009 %
MTV yhteensä21,5 %29,5 %4 047 00077 %
Nelonen8,1 %12,4 %3 628 00069 %
Jim2,4 %2,8 %2 245 00043 %
Liv2,3 %2,8 %2 310 00044 %
Hero1,3 %1,7 %1 614 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %19,7 %3 979 00076 %
TV52,7 %3,1 %2 369 00045 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 850 00035 %
Frii1,6 %2,0 %1 434 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %146 0003 %
TLC1,0 %1,0 %1 262 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %9,1 %3 136 00060 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 775 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 489 00028 %
Disney Finland4,3 %3,4 %2 307 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %219 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 054 00020 %
Muut3,0 %2,7 %1 096 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 647 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.