Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %32,7 %1 130 00096 %
Yle TV220,8 %6,7 %1 066 00091 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,8 %882 00075 %
Yle yhteensä58,5 %43,2 %1 140 00097 %
MTV317,2 %26,7 %1 106 00094 %
Sub1,6 %1,9 %794 00068 %
AVA1,3 %1,1 %503 00043 %
C More Total0,6 %0,8 %129 00011 %
MTV yhteensä20,8 %30,5 %1 113 00095 %
Nelonen5,7 %9,3 %969 00083 %
Jim1,4 %1,5 %646 00055 %
Liv1,7 %2,1 %667 00057 %
Hero0,6 %0,9 %447 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %13,9 %998 00085 %
TV51,8 %2,5 %682 00058 %
Kutonen1,4 %1,5 %498 00042 %
Frii1,4 %2,0 %443 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0003 %
TLC0,7 %0,7 %400 00034 %
Warner Bros. Discovery6,2 %7,3 %826 00070 %
STAR Channel0,8 %0,7 %424 00036 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %463 00039 %
Disney Finland2,5 %2,0 %596 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %19 0002 %
AlfaTV0,6 %1,2 %430 00037 %
Muut1,7 %2,0 %324 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 145 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.