Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %31,0 %1 117 00095 %
Yle TV226,0 %10,8 %1 079 00092 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,6 %866 00074 %
Yle yhteensä61,7 %45,4 %1 120 00096 %
MTV316,0 %25,2 %1 085 00093 %
Sub1,6 %2,2 %717 00061 %
AVA1,1 %1,0 %527 00045 %
C More Total0,4 %0,4 %115 00010 %
MTV yhteensä19,1 %28,8 %1 096 00094 %
Nelonen6,1 %10,8 %1 012 00086 %
Jim1,1 %1,3 %600 00051 %
Liv1,5 %2,1 %606 00052 %
Hero0,5 %0,8 %464 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %15,0 %1 028 00088 %
TV51,6 %2,0 %682 00058 %
Kutonen1,0 %1,0 %425 00036 %
Frii1,2 %1,6 %480 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC0,5 %0,6 %397 00034 %
Warner Bros. Discovery4,6 %5,3 %815 00070 %
STAR Channel1,0 %0,8 %460 00039 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %437 00037 %
Disney Finland2,7 %2,3 %603 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %18 0001 %
AlfaTV0,6 %1,2 %411 00035 %
Muut1,8 %2,1 %339 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 136 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.