Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,2 %3 501 00071 %
Yle TV219,0 %7,7 %3 436 00070 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %2 369 00048 %
Yle yhteensä48,1 %34,8 %3 944 00081 %
MTV315,8 %23,1 %3 522 00072 %
Sub3,1 %3,8 %2 730 00056 %
AVA1,7 %1,8 %1 708 00035 %
C More Total0,8 %0,8 %421 0009 %
MTV yhteensä21,5 %29,5 %3 847 00079 %
Nelonen8,0 %12,2 %3 402 00069 %
Jim2,5 %2,8 %2 183 00045 %
Liv2,3 %2,8 %2 244 00046 %
Hero1,3 %1,7 %1 582 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %19,5 %3 732 00076 %
TV52,8 %3,2 %2 293 00047 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 787 00036 %
Frii1,7 %2,1 %1 418 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %134 0003 %
TLC1,0 %1,0 %1 233 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %9,1 %3 022 00062 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 689 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 458 00030 %
Disney Finland4,3 %3,4 %2 202 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %213 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 041 00021 %
Muut2,9 %2,7 %1 027 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 337 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.