Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,1 %1 786 00069 %
Yle TV221,3 %9,4 %1 815 00070 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %1 224 00047 %
Yle yhteensä49,3 %36,3 %2 063 00080 %
MTV312,8 %19,2 %1 766 00068 %
Sub3,4 %4,2 %1 444 00056 %
AVA1,0 %1,2 %773 00030 %
C More Total1,3 %1,4 %288 00011 %
MTV yhteensä18,4 %26,0 %1 956 00075 %
Nelonen7,3 %11,4 %1 742 00067 %
Jim2,5 %3,1 %1 152 00044 %
Liv1,5 %2,0 %1 026 00040 %
Hero1,3 %1,9 %814 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %18,4 %1 918 00074 %
TV53,0 %3,7 %1 192 00046 %
Kutonen3,3 %3,4 %1 051 00041 %
Frii1,3 %1,7 %679 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %98 0004 %
TLC0,5 %0,4 %584 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %10,2 %1 549 00060 %
STAR Channel2,3 %2,0 %956 00037 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %838 00032 %
Disney Finland5,5 %4,3 %1 214 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %129 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %556 00021 %
Muut3,9 %3,8 %654 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 269 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.