Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,6 %1 676 00070 %
Yle TV216,5 %10,9 %1 643 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 115 00046 %
Yle yhteensä47,4 %39,1 %1 881 00078 %
MTV313,3 %18,6 %1 725 00072 %
Sub3,6 %3,8 %1 394 00058 %
AVA1,4 %1,3 %894 00037 %
C More Total3,2 %1,4 %414 00017 %
MTV yhteensä21,5 %25,1 %1 911 00079 %
Nelonen7,7 %12,0 %1 658 00069 %
Jim2,6 %3,1 %1 083 00045 %
Liv1,6 %2,0 %916 00038 %
Hero1,3 %1,8 %771 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %18,9 %1 797 00075 %
TV52,7 %3,0 %1 222 00051 %
Kutonen3,3 %3,6 %941 00039 %
Frii1,4 %1,7 %724 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %71 0003 %
TLC0,7 %0,6 %555 00023 %
Warner Bros. Discovery8,7 %9,5 %1 503 00062 %
STAR Channel2,5 %2,4 %924 00038 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %841 00035 %
Disney Finland5,7 %4,3 %1 171 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %126 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %507 00021 %
Muut2,8 %2,4 %556 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 106 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.