Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,9 %1 262 00089 %
Yle TV212,8 %8,3 %1 123 00079 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %853 00060 %
Yle yhteensä42,9 %35,9 %1 308 00092 %
MTV314,9 %19,9 %1 228 00086 %
Sub3,7 %3,6 %934 00066 %
AVA2,1 %1,8 %765 00054 %
C More Total2,0 %0,7 %239 00017 %
MTV yhteensä22,6 %25,9 %1 277 00090 %
Nelonen9,4 %14,2 %1 171 00082 %
Jim2,4 %2,5 %758 00053 %
Liv2,6 %2,8 %762 00054 %
Hero1,7 %2,2 %618 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %21,7 %1 205 00085 %
TV53,7 %3,7 %921 00065 %
Kutonen2,7 %2,6 %650 00046 %
Frii2,2 %2,5 %623 00044 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0003 %
TLC1,0 %1,0 %462 00033 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,3 %1 062 00075 %
STAR Channel2,3 %2,4 %665 00047 %
National Geographic Channel2,9 %1,5 %576 00040 %
Disney Finland5,2 %4,0 %809 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %57 0004 %
AlfaTV0,3 %0,4 %374 00026 %
Muut2,7 %1,8 %362 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 351 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.