Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,4 %1 250 00088 %
Yle TV213,8 %8,5 %1 131 00080 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %833 00059 %
Yle yhteensä44,5 %34,4 %1 290 00091 %
MTV315,0 %21,2 %1 217 00086 %
Sub3,5 %4,0 %902 00063 %
AVA2,1 %2,3 %751 00053 %
C More Total0,7 %0,6 %150 00011 %
MTV yhteensä21,2 %28,1 %1 268 00089 %
Nelonen9,9 %14,4 %1 130 00079 %
Jim2,7 %2,9 %768 00054 %
Liv2,7 %3,1 %776 00055 %
Hero1,4 %1,7 %551 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %22,1 %1 200 00084 %
TV53,4 %3,4 %869 00061 %
Kutonen2,4 %2,2 %684 00048 %
Frii1,7 %2,1 %573 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC1,1 %0,9 %463 00033 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,5 %1 071 00075 %
STAR Channel2,3 %2,1 %645 00045 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %617 00043 %
Disney Finland5,1 %3,8 %801 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %45 0003 %
AlfaTV0,2 %0,4 %294 00021 %
Muut2,5 %1,6 %327 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.