Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,2 %33,9 %1 106 00094 %
Yle TV210,9 %7,3 %1 000 00085 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %863 00074 %
Yle yhteensä53,8 %44,7 %1 123 00096 %
MTV317,4 %24,9 %1 049 00089 %
Sub1,4 %1,5 %695 00059 %
AVA1,4 %1,0 %503 00043 %
C More Total0,5 %0,6 %107 0009 %
MTV yhteensä20,8 %28,0 %1 068 00091 %
Nelonen6,9 %10,4 %908 00077 %
Jim1,8 %1,5 %608 00052 %
Liv1,6 %1,7 %646 00055 %
Hero1,1 %1,4 %425 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,1 %984 00084 %
TV52,3 %2,3 %716 00061 %
Kutonen1,4 %1,8 %463 00039 %
Frii1,6 %2,0 %433 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0003 %
TLC0,9 %0,7 %341 00029 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,5 %824 00070 %
STAR Channel1,3 %1,1 %465 00040 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %404 00035 %
Disney Finland3,1 %2,2 %591 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %37 0003 %
AlfaTV0,4 %0,7 %409 00035 %
Muut2,2 %1,8 %341 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 128 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.