Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %24,5 %1 682 00070 %
Yle TV28,9 %11,0 %1 585 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 106 00046 %
Yle yhteensä41,1 %38,2 %1 930 00080 %
MTV313,7 %17,9 %1 689 00070 %
Sub3,4 %3,4 %1 269 00053 %
AVA1,3 %1,1 %812 00034 %
C More Total2,0 %1,7 %444 00018 %
MTV yhteensä20,4 %24,1 %1 912 00079 %
Nelonen8,8 %11,3 %1 567 00065 %
Jim3,1 %3,3 %1 091 00045 %
Liv2,0 %2,0 %1 003 00042 %
Hero1,9 %2,5 %817 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,1 %1 783 00074 %
TV54,1 %4,2 %1 222 00051 %
Kutonen3,8 %3,9 %1 031 00043 %
Frii1,3 %1,4 %645 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %76 0003 %
TLC0,7 %0,5 %505 00021 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,9 %1 508 00063 %
STAR Channel2,5 %2,1 %931 00039 %
National Geographic Channel3,9 %2,2 %909 00038 %
Disney Finland6,3 %4,4 %1 234 00051 %
Music TV0,4 %0,1 %125 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %433 00018 %
Muut4,1 %2,8 %543 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 140 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.