Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %22,3 %1 244 00088 %
Yle TV27,7 %6,8 %1 091 00077 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,8 %943 00066 %
Yle yhteensä36,8 %33,0 %1 305 00092 %
MTV314,4 %18,5 %1 254 00088 %
Sub3,6 %3,6 %925 00065 %
AVA2,1 %2,2 %707 00050 %
C More Total1,1 %0,9 %217 00015 %
MTV yhteensä21,1 %25,2 %1 279 00090 %
Nelonen9,6 %12,4 %1 165 00082 %
Jim2,9 %2,7 %837 00059 %
Liv3,0 %3,1 %818 00058 %
Hero2,1 %2,7 %669 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,9 %1 257 00088 %
TV56,2 %7,0 %939 00066 %
Kutonen2,8 %2,7 %651 00046 %
Frii2,2 %2,2 %599 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0003 %
TLC1,0 %0,9 %503 00035 %
Warner Bros. Discovery14,6 %14,6 %1 081 00076 %
STAR Channel2,9 %2,3 %678 00048 %
National Geographic Channel3,7 %2,1 %660 00046 %
Disney Finland6,6 %4,5 %866 00061 %
Music TV0,1 %0,0 %73 0005 %
AlfaTV0,2 %0,3 %334 00023 %
Muut2,9 %1,5 %337 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 368 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.