Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,3 %1 701 00068 %
Yle TV26,9 %5,3 %1 623 00065 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %1 187 00048 %
Yle yhteensä38,6 %32,4 %1 941 00078 %
MTV317,7 %22,7 %1 864 00075 %
Sub2,7 %2,6 %1 229 00049 %
AVA2,7 %2,5 %995 00040 %
C More Total1,0 %0,7 %314 00013 %
MTV yhteensä24,1 %28,5 %2 027 00081 %
Nelonen10,4 %14,6 %1 708 00069 %
Jim3,1 %3,0 %1 144 00046 %
Liv3,6 %3,9 %1 260 00051 %
Hero1,4 %1,7 %734 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %23,1 %1 929 00077 %
TV53,8 %3,8 %1 208 00048 %
Kutonen1,7 %1,8 %758 00030 %
Frii2,5 %2,4 %771 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC1,8 %1,5 %711 00029 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,4 %1 559 00063 %
STAR Channel2,7 %2,2 %892 00036 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %706 00028 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 116 00045 %
Music TV0,1 %0,1 %115 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %438 00018 %
Muut2,4 %1,4 %490 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 234 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.