Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %8,5 %752 00054 %
Yle TV211,7 %9,6 %900 00065 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,6 %394 00029 %
Yle yhteensä23,0 %19,7 %1 027 00074 %
MTV315,1 %20,6 %950 00069 %
Sub4,6 %4,8 %706 00051 %
AVA2,9 %2,5 %425 00031 %
C More Total3,6 %2,6 %330 00024 %
MTV yhteensä26,1 %30,5 %1 127 00081 %
Nelonen11,2 %13,6 %881 00064 %
Jim5,3 %6,1 %635 00046 %
Liv3,6 %4,1 %605 00044 %
Hero1,9 %2,3 %366 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,0 %26,1 %1 051 00076 %
TV54,5 %4,2 %640 00046 %
Kutonen4,3 %4,2 %550 00040 %
Frii1,7 %1,6 %311 00022 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %54 0004 %
TLC1,6 %1,2 %345 00025 %
Warner Bros. Discovery14,9 %13,7 %921 00067 %
STAR Channel5,7 %4,3 %492 00036 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %401 00029 %
Disney Finland8,8 %6,4 %636 00046 %
Music TV0,5 %0,4 %94 0007 %
AlfaTV0,1 %0,2 %115 0008 %
Muut4,5 %3,0 %275 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.