Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,0 %1 725 00065 %
Yle TV26,7 %5,9 %1 703 00064 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,5 %1 159 00043 %
Yle yhteensä39,1 %33,4 %2 059 00077 %
MTV318,2 %22,2 %1 973 00074 %
Sub2,6 %2,4 %1 177 00044 %
AVA2,3 %1,9 %911 00034 %
C More Total1,3 %0,4 %334 00012 %
MTV yhteensä24,4 %26,8 %2 160 00081 %
Nelonen12,5 %17,0 %1 865 00070 %
Jim2,7 %2,5 %1 004 00038 %
Liv3,6 %4,0 %1 203 00045 %
Hero1,2 %1,3 %661 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %24,7 %2 055 00077 %
TV53,2 %3,3 %1 182 00044 %
Kutonen1,3 %1,5 %728 00027 %
Frii2,2 %2,3 %681 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0002 %
TLC1,7 %1,3 %635 00024 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,3 %1 555 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %827 00031 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %651 00024 %
Disney Finland4,2 %3,3 %1 092 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %103 0004 %
AlfaTV0,5 %0,7 %425 00016 %
Muut2,5 %1,6 %477 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 393 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.