Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,1 %1 759 00071 %
Yle TV27,0 %4,8 %1 607 00065 %
Yle Teema2,1 %1,4 %889 00036 %
Yle Fem1,2 %1,5 %733 00030 %
Yle yhteensä38,6 %31,8 %1 945 00078 %
MTV323,1 %30,3 %1 926 00077 %
Sub2,9 %3,0 %1 188 00048 %
AVA2,7 %2,5 %1 032 00042 %
C More Total0,5 %0,2 %159 0006 %
MTV yhteensä29,3 %36,0 %2 049 00082 %
Nelonen10,0 %12,5 %1 719 00069 %
Jim2,3 %2,3 %1 060 00043 %
Liv3,1 %3,0 %1 146 00046 %
Hero1,2 %1,5 %689 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,3 %1 922 00077 %
TV52,7 %2,4 %1 046 00042 %
Kutonen1,5 %1,6 %737 00030 %
Frii2,2 %2,0 %629 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC1,3 %1,0 %597 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,6 %1 431 00058 %
STAR Channel2,2 %1,7 %804 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %656 00026 %
Disney Finland3,9 %2,8 %1 066 00043 %
Music TV0,1 %0,0 %73 0003 %
Muut3,1 %2,5 %805 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.