Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,7 %1 817 00068 %
Yle TV27,4 %4,8 %1 711 00064 %
Yle Teema2,0 %1,4 %892 00033 %
Yle Fem1,2 %1,5 %739 00028 %
Yle yhteensä38,5 %31,4 %2 070 00078 %
MTV323,2 %30,6 %2 038 00076 %
Sub3,0 %3,0 %1 248 00047 %
AVA2,7 %2,4 %1 047 00039 %
C More Total0,6 %0,3 %177 0007 %
MTV yhteensä29,4 %36,3 %2 176 00082 %
Nelonen10,1 %12,5 %1 809 00068 %
Jim2,3 %2,3 %1 095 00041 %
Liv3,0 %3,0 %1 160 00044 %
Hero1,2 %1,5 %694 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,3 %2 020 00076 %
TV52,7 %2,4 %1 061 00040 %
Kutonen1,6 %1,7 %765 00029 %
Frii2,1 %2,0 %629 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %45 0002 %
TLC1,2 %1,0 %599 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,6 %1 463 00055 %
STAR Channel2,3 %1,7 %853 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %656 00025 %
Disney Finland3,9 %2,8 %1 116 00042 %
Music TV0,1 %0,0 %76 0003 %
Muut3,2 %2,5 %830 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 373 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.