Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,4 %34,1 %1 103 00096 %
Yle TV27,3 %5,0 %974 00085 %
Yle Teema2,6 %1,7 %677 00059 %
Yle Fem1,5 %1,8 %646 00056 %
Yle yhteensä50,8 %42,5 %1 106 00097 %
MTV320,7 %28,6 %1 063 00093 %
Sub1,0 %0,9 %568 00050 %
AVA1,7 %1,5 %543 00047 %
C More Total0,7 %0,7 %112 00010 %
MTV yhteensä24,1 %31,7 %1 067 00093 %
Nelonen7,1 %9,5 %952 00083 %
Jim1,7 %1,7 %654 00057 %
Liv1,4 %1,5 %623 00054 %
Hero0,9 %1,2 %412 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,9 %1 009 00088 %
TV51,7 %1,8 %636 00056 %
Kutonen1,8 %2,1 %456 00040 %
Frii1,6 %1,8 %406 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %26 0002 %
TLC0,6 %0,4 %322 00028 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,2 %795 00070 %
STAR Channel0,9 %0,4 %398 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %412 00036 %
Disney Finland2,8 %1,7 %551 00048 %
Music TV0,2 %0,0 %26 0002 %
Muut3,6 %3,0 %582 00051 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 109 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.