Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,8 %1 741 00067 %
Yle TV27,8 %5,2 %1 695 00066 %
Yle Teema2,0 %1,2 %939 00036 %
Yle Fem1,1 %1,2 %798 00031 %
Yle yhteensä39,5 %33,5 %2 017 00078 %
MTV316,5 %22,8 %1 875 00073 %
Sub2,7 %2,7 %1 289 00050 %
AVA1,5 %1,7 %870 00034 %
C More Total1,1 %0,8 %261 00010 %
MTV yhteensä21,8 %28,0 %2 035 00079 %
Nelonen8,6 %10,7 %1 715 00066 %
Jim2,9 %2,8 %1 120 00043 %
Liv1,6 %2,0 %976 00038 %
Hero1,8 %2,5 %785 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,9 %1 887 00073 %
TV53,1 %3,6 %1 169 00045 %
Kutonen3,8 %4,1 %1 064 00041 %
Frii1,4 %1,3 %617 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %93 0004 %
TLC0,4 %0,4 %544 00021 %
Warner Bros. Discovery11,1 %11,2 %1 541 00060 %
STAR Channel3,0 %2,2 %986 00038 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %878 00034 %
Disney Finland6,8 %4,6 %1 283 00050 %
Music TV0,3 %0,1 %134 0005 %
Muut5,7 %4,7 %995 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 293 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.