Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %10,9 %781 00057 %
Yle TV29,0 %6,1 %853 00062 %
Yle Teema0,8 %0,6 %289 00021 %
Yle Fem0,6 %0,8 %226 00017 %
Yle yhteensä22,3 %18,4 %1 004 00073 %
MTV319,1 %25,2 %973 00071 %
Sub6,2 %6,7 %754 00055 %
AVA2,8 %2,7 %477 00035 %
C More Total1,0 %0,3 %106 0008 %
MTV yhteensä29,0 %34,9 %1 091 00080 %
Nelonen12,2 %15,0 %875 00064 %
Jim4,8 %4,6 %579 00042 %
Liv3,3 %3,3 %555 00041 %
Hero1,5 %1,7 %319 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,7 %24,6 %1 011 00074 %
TV53,7 %3,3 %555 00041 %
Kutonen3,7 %3,8 %486 00035 %
Frii2,0 %1,5 %250 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %55 0004 %
TLC1,3 %1,1 %290 00021 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,4 %807 00059 %
STAR Channel6,1 %4,8 %531 00039 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %380 00028 %
Disney Finland9,6 %7,2 %678 00050 %
Music TV0,5 %0,2 %110 0008 %
Muut5,4 %4,4 %415 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 230 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.