Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,2 %1 666 00070 %
Yle TV27,3 %5,3 %1 569 00065 %
Yle Teema2,0 %1,3 %921 00038 %
Yle Fem1,0 %1,1 %764 00032 %
Yle yhteensä39,6 %33,8 %1 864 00078 %
MTV316,5 %22,7 %1 751 00073 %
Sub2,6 %2,7 %1 202 00050 %
AVA1,5 %1,7 %856 00036 %
C More Total1,0 %0,7 %239 00010 %
MTV yhteensä21,6 %27,7 %1 890 00079 %
Nelonen8,5 %10,6 %1 598 00067 %
Jim3,0 %2,8 %1 099 00046 %
Liv1,6 %2,0 %946 00040 %
Hero1,8 %2,5 %778 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,9 %1 766 00074 %
TV53,1 %3,7 %1 146 00048 %
Kutonen3,9 %4,1 %1 021 00043 %
Frii1,4 %1,3 %613 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %79 0003 %
TLC0,4 %0,5 %527 00022 %
Warner Bros. Discovery11,3 %11,3 %1 485 00062 %
STAR Channel3,0 %2,2 %920 00038 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %860 00036 %
Disney Finland6,8 %4,6 %1 213 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %128 0005 %
Muut5,4 %4,6 %941 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 119 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.