Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %9,0 %800 00058 %
Yle TV214,0 %11,7 %923 00067 %
Yle Teema1,0 %0,8 %341 00025 %
Yle Fem0,5 %0,6 %192 00014 %
Yle yhteensä25,6 %22,1 %1 066 00078 %
MTV317,2 %22,2 %1 043 00076 %
Sub6,6 %7,2 %746 00054 %
AVA3,1 %3,8 %567 00041 %
C More Total3,2 %3,5 %177 00013 %
MTV yhteensä30,1 %36,7 %1 175 00086 %
Nelonen12,2 %14,1 %953 00070 %
Jim3,6 %3,5 %583 00043 %
Liv3,6 %3,7 %557 00041 %
Hero2,1 %2,4 %388 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %23,5 %1 072 00078 %
TV53,5 %2,9 %597 00044 %
Kutonen2,6 %2,8 %484 00035 %
Frii1,7 %1,6 %273 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %41 0003 %
TLC1,7 %1,2 %286 00021 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,9 %809 00059 %
STAR Channel4,6 %3,6 %570 00042 %
National Geographic Channel3,2 %1,5 %389 00028 %
Disney Finland7,8 %5,1 %693 00051 %
Music TV0,5 %0,4 %130 00010 %
Muut4,5 %3,2 %407 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 266 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.