Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,2 %30,3 %1 083 00095 %
Yle TV211,2 %9,3 %984 00086 %
Yle Teema2,8 %2,6 %789 00069 %
Yle Fem1,2 %1,6 %618 00054 %
Yle yhteensä53,4 %43,8 %1 095 00096 %
MTV320,0 %27,7 %1 034 00090 %
Sub1,1 %0,9 %642 00056 %
AVA1,9 %2,1 %564 00049 %
C More Total1,6 %2,3 %150 00013 %
MTV yhteensä24,6 %33,0 %1 054 00092 %
Nelonen6,0 %8,3 %885 00077 %
Jim1,7 %1,6 %616 00054 %
Liv1,1 %1,1 %538 00047 %
Hero1,3 %1,5 %431 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,5 %946 00083 %
TV51,7 %1,8 %655 00057 %
Kutonen1,6 %1,9 %476 00042 %
Frii1,4 %1,6 %395 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %17 0002 %
TLC0,7 %0,6 %365 00032 %
Warner Bros. Discovery5,6 %6,0 %769 00067 %
STAR Channel0,7 %0,4 %399 00035 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %406 00035 %
Disney Finland2,5 %1,5 %557 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %29 0003 %
Muut3,5 %3,2 %571 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 106 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.