Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 287 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %21,4 %1 787 00072 %
Yle TV210,6 %9,0 %1 714 00069 %
Yle Teema2,3 %2,2 %957 00039 %
Yle Fem1,1 %1,4 %754 00030 %
Yle yhteensä41,5 %34,0 %2 043 00082 %
MTV321,7 %28,2 %1 969 00079 %
Sub3,0 %3,2 %1 196 00048 %
AVA3,1 %3,6 %1 136 00046 %
C More Total1,2 %1,4 %231 0009 %
MTV yhteensä29,0 %36,3 %2 112 00085 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 720 00069 %
Jim1,8 %1,7 %1 014 00041 %
Liv2,8 %2,7 %1 058 00043 %
Hero1,5 %1,7 %748 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,8 %1 898 00076 %
TV52,5 %2,1 %1 061 00043 %
Kutonen1,4 %1,5 %763 00031 %
Frii1,8 %1,8 %630 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,3 %1,1 %635 00026 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,6 %1 401 00056 %
STAR Channel2,1 %1,6 %819 00033 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %620 00025 %
Disney Finland3,7 %2,5 %1 072 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %99 0004 %
Muut3,2 %2,6 %791 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 287 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.