Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %8,9 %796 00058 %
Yle TV27,7 %5,1 %855 00062 %
Yle Teema1,0 %1,1 %337 00025 %
Yle Fem0,5 %0,6 %232 00017 %
Yle yhteensä19,9 %15,7 %1 063 00078 %
MTV319,3 %24,6 %1 034 00075 %
Sub6,7 %6,2 %760 00055 %
AVA3,0 %3,2 %528 00039 %
C More Total0,7 %0,3 %122 0009 %
MTV yhteensä29,7 %34,3 %1 137 00083 %
Nelonen12,9 %14,4 %954 00070 %
Jim3,8 %3,3 %575 00042 %
Liv3,5 %3,1 %545 00040 %
Hero1,4 %1,4 %341 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,6 %22,3 %1 063 00078 %
TV58,2 %10,7 %736 00054 %
Kutonen3,0 %3,1 %531 00039 %
Frii1,7 %1,3 %295 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %47 0003 %
TLC1,2 %1,0 %246 00018 %
Warner Bros. Discovery14,6 %16,5 %953 00070 %
STAR Channel5,4 %4,4 %548 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %377 00028 %
Disney Finland8,9 %6,5 %686 00050 %
Music TV0,6 %0,2 %153 00011 %
Muut4,8 %4,6 %396 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.