Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,6 %1 284 00089 %
Yle TV25,2 %4,7 %1 124 00078 %
Yle Teema2,0 %1,6 %770 00053 %
Yle Fem1,2 %1,2 %627 00043 %
Yle yhteensä36,8 %32,0 %1 336 00093 %
MTV318,8 %25,4 %1 265 00088 %
Sub2,5 %2,1 %822 00057 %
AVA2,7 %2,8 %813 00056 %
C More Total0,5 %0,3 %163 00011 %
MTV yhteensä24,5 %30,6 %1 324 00092 %
Nelonen9,9 %12,0 %1 175 00081 %
Jim2,3 %1,9 %796 00055 %
Liv2,6 %2,1 %768 00053 %
Hero1,2 %1,4 %612 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %17,3 %1 247 00086 %
TV54,7 %5,6 %960 00067 %
Kutonen3,1 %3,3 %731 00051 %
Frii1,7 %1,5 %533 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %43 0003 %
TLC0,9 %0,8 %501 00035 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,9 %1 120 00078 %
STAR Channel2,6 %2,3 %660 00046 %
National Geographic Channel3,3 %1,9 %641 00044 %
Disney Finland5,9 %4,3 %883 00061 %
Music TV0,1 %0,1 %55 0004 %
Muut4,3 %3,8 %646 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 391 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.