Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 116 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,9 %33,9 %1 099 00096 %
Yle TV212,4 %6,7 %1 004 00088 %
Yle Teema2,1 %1,6 %674 00059 %
Yle Fem1,2 %1,6 %615 00054 %
Yle yhteensä55,6 %43,9 %1 102 00096 %
MTV318,9 %27,7 %1 051 00092 %
Sub1,2 %1,4 %676 00059 %
AVA1,5 %1,4 %544 00048 %
C More Total1,5 %0,7 %156 00014 %
MTV yhteensä23,1 %31,1 %1 073 00094 %
Nelonen6,1 %9,0 %912 00080 %
Jim1,6 %1,8 %647 00057 %
Liv1,4 %1,6 %638 00056 %
Hero0,7 %0,9 %428 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %13,4 %964 00084 %
TV51,4 %1,5 %677 00059 %
Kutonen1,9 %2,5 %516 00045 %
Frii1,4 %1,6 %388 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %21 0002 %
TLC0,5 %0,5 %406 00036 %
Warner Bros. Discovery5,5 %6,3 %830 00073 %
STAR Channel0,8 %0,5 %446 00039 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %430 00038 %
Disney Finland2,4 %1,6 %582 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %34 0003 %
Muut3,4 %3,8 %607 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 116 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.