Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,4 %1 749 00070 %
Yle TV210,4 %5,8 %1 639 00066 %
Yle Teema1,7 %1,4 %809 00033 %
Yle Fem1,1 %1,4 %771 00031 %
Yle yhteensä42,5 %33,0 %1 962 00079 %
MTV321,6 %29,8 %1 934 00078 %
Sub2,7 %2,8 %1 271 00051 %
AVA2,6 %2,5 %1 038 00042 %
C More Total1,1 %0,2 %238 00010 %
MTV yhteensä27,9 %35,3 %2 078 00084 %
Nelonen8,6 %11,4 %1 664 00067 %
Jim2,1 %2,3 %1 046 00042 %
Liv3,2 %3,1 %1 108 00045 %
Hero1,1 %1,3 %659 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,1 %1 862 00075 %
TV52,9 %2,9 %1 188 00048 %
Kutonen1,6 %1,8 %798 00032 %
Frii2,0 %2,0 %665 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,1 %1,0 %617 00025 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,8 %1 537 00062 %
STAR Channel2,2 %1,7 %786 00032 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %624 00025 %
Disney Finland3,6 %2,7 %1 031 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %116 0005 %
Muut3,1 %3,0 %789 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.