Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,9 %3 383 00069 %
Yle TV211,3 %6,6 %3 200 00066 %
Yle Teema1,7 %1,4 %1 690 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 460 00030 %
Yle yhteensä43,2 %34,1 %3 794 00078 %
MTV318,8 %26,6 %3 655 00075 %
Sub3,1 %3,3 %2 616 00054 %
AVA2,0 %2,2 %1 905 00039 %
C More Total1,9 %0,7 %598 00012 %
MTV yhteensä25,8 %32,8 %3 953 00081 %
Nelonen7,8 %10,4 %3 182 00065 %
Jim2,3 %2,5 %2 172 00045 %
Liv2,3 %2,4 %2 007 00041 %
Hero1,2 %1,7 %1 427 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,0 %3 562 00073 %
TV52,9 %3,2 %2 397 00049 %
Kutonen2,8 %2,9 %1 812 00037 %
Frii1,6 %1,7 %1 331 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %104 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 184 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,8 %3 043 00062 %
STAR Channel2,4 %1,8 %1 740 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 479 00030 %
Disney Finland4,7 %3,4 %2 244 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %236 0005 %
Muut3,9 %3,8 %1 669 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 344 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.