Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,9 %15,5 %873 00064 %
Yle TV215,1 %9,4 %902 00066 %
Yle Teema1,3 %0,9 %339 00025 %
Yle Fem0,8 %0,8 %293 00021 %
Yle yhteensä31,1 %26,7 %1 065 00078 %
MTV313,0 %17,4 %939 00069 %
Sub7,0 %7,9 %728 00053 %
AVA2,7 %2,7 %477 00035 %
C More Total1,4 %1,0 %126 0009 %
MTV yhteensä24,1 %29,0 %1 066 00078 %
Nelonen9,6 %11,2 %850 00062 %
Jim3,8 %3,5 %558 00041 %
Liv2,7 %2,5 %489 00036 %
Hero1,5 %1,9 %390 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %19,1 %971 00071 %
TV54,8 %5,3 %614 00045 %
Kutonen3,5 %3,6 %453 00033 %
Frii1,9 %1,7 %322 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,6 %55 0004 %
TLC1,4 %1,4 %322 00024 %
Warner Bros. Discovery12,7 %13,1 %851 00062 %
STAR Channel4,8 %4,2 %543 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %365 00027 %
Disney Finland8,3 %6,6 %649 00047 %
Music TV0,8 %0,4 %133 00010 %
Muut5,5 %5,1 %470 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.