Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 380 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %11,4 %858 00062 %
Yle TV215,4 %8,4 %891 00065 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,7 %510 00037 %
Yle yhteensä28,9 %22,5 %1 072 00078 %
MTV313,9 %18,3 %959 00070 %
Sub6,2 %6,8 %749 00054 %
AVA2,3 %2,4 %450 00033 %
C More Total0,9 %0,5 %121 0009 %
MTV yhteensä23,3 %28,0 %1 102 00080 %
Nelonen10,8 %14,0 %926 00067 %
Jim5,6 %6,8 %657 00048 %
Liv3,3 %3,3 %543 00039 %
Hero1,6 %1,8 %360 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %25,8 %1 057 00077 %
TV53,9 %3,9 %604 00044 %
Kutonen3,2 %2,9 %481 00035 %
Frii1,9 %1,8 %291 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %48 0003 %
TLC1,5 %1,2 %303 00022 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,8 %855 00062 %
STAR Channel5,0 %4,4 %524 00038 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %409 00030 %
Disney Finland8,8 %7,1 %661 00048 %
Music TV0,9 %0,5 %136 00010 %
AlfaTV0,2 %0,4 %147 00011 %
Muut5,1 %4,8 %347 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 244 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.