Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 426 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,7 %1 267 00089 %
Yle TV214,0 %8,6 %1 174 00082 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,6 %965 00068 %
Yle yhteensä46,7 %39,0 %1 312 00092 %
MTV315,0 %21,0 %1 245 00087 %
Sub3,1 %3,7 %916 00064 %
AVA2,0 %2,4 %732 00051 %
C More Total0,6 %0,4 %133 0009 %
MTV yhteensä20,8 %27,4 %1 274 00089 %
Nelonen7,4 %9,6 %1 136 00080 %
Jim3,0 %3,5 %820 00058 %
Liv2,6 %2,7 %812 00057 %
Hero1,8 %2,3 %684 00048 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,1 %1 218 00085 %
TV52,8 %2,7 %865 00061 %
Kutonen2,5 %2,2 %713 00050 %
Frii2,1 %2,2 %624 00044 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0003 %
TLC0,8 %0,9 %445 00031 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,5 %1 055 00074 %
STAR Channel2,1 %1,9 %667 00047 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %621 00044 %
Disney Finland4,8 %3,8 %842 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %62 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %379 00027 %
Muut3,4 %2,6 %364 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 354 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.