Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 107 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %28,9 %1 754 00073 %
Yle TV215,7 %9,4 %1 694 00071 %
Yle Teema2,0 %1,4 %1 015 00042 %
Yle Fem1,0 %1,1 %845 00035 %
Yle yhteensä47,6 %40,9 %1 940 00081 %
MTV312,0 %17,3 %1 727 00072 %
Sub4,2 %5,1 %1 379 00058 %
AVA1,4 %1,5 %898 00038 %
C More Total1,1 %1,1 %250 00010 %
MTV yhteensä18,7 %24,9 %1 878 00078 %
Nelonen6,5 %8,2 %1 578 00066 %
Jim2,9 %2,8 %1 144 00048 %
Liv1,2 %1,3 %932 00039 %
Hero1,6 %2,2 %843 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,5 %1 734 00072 %
TV53,1 %3,6 %1 221 00051 %
Kutonen3,1 %3,2 %976 00041 %
Frii1,5 %1,6 %751 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %78 0003 %
TLC0,5 %0,6 %618 00026 %
Warner Bros. Discovery9,5 %10,1 %1 529 00064 %
STAR Channel2,5 %2,0 %980 00041 %
National Geographic Channel3,9 %2,7 %865 00036 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 200 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %147 0006 %
Muut5,1 %4,8 %999 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 107 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.