Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 44-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 101 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,8 %1 651 00069 %
Yle TV210,0 %7,7 %1 599 00067 %
Yle Teema1,9 %1,4 %941 00039 %
Yle Fem0,8 %0,9 %712 00030 %
Yle yhteensä41,6 %34,8 %1 871 00078 %
MTV316,0 %22,2 %1 751 00073 %
Sub3,1 %3,2 %1 258 00053 %
AVA1,5 %1,7 %861 00036 %
C More Total2,0 %1,8 %291 00012 %
MTV yhteensä22,5 %28,8 %1 890 00079 %
Nelonen8,0 %10,1 %1 599 00067 %
Jim2,8 %2,7 %1 102 00046 %
Liv1,4 %1,6 %910 00038 %
Hero1,7 %2,3 %785 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,6 %1 756 00073 %
TV53,5 %4,4 %1 215 00051 %
Kutonen3,7 %4,0 %1 011 00042 %
Frii1,3 %1,3 %644 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %73 0003 %
TLC0,5 %0,4 %551 00023 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,8 %1 510 00063 %
STAR Channel2,7 %2,1 %931 00039 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %849 00035 %
Disney Finland6,4 %4,4 %1 203 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %126 0005 %
Muut5,0 %4,4 %900 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 101 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.