Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 44-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,7 %33,1 %1 099 00096 %
Yle TV29,5 %6,6 %990 00087 %
Yle Teema2,3 %1,7 %703 00061 %
Yle Fem1,2 %1,6 %633 00055 %
Yle yhteensä52,8 %43,0 %1 105 00097 %
MTV320,0 %28,1 %1 052 00092 %
Sub1,1 %1,1 %640 00056 %
AVA1,7 %1,5 %547 00048 %
C More Total1,1 %1,1 %128 00011 %
MTV yhteensä23,9 %31,8 %1 066 00093 %
Nelonen6,5 %9,0 %926 00081 %
Jim1,7 %1,7 %623 00054 %
Liv1,4 %1,5 %612 00054 %
Hero0,9 %1,2 %423 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,3 %977 00085 %
TV51,8 %2,0 %664 00058 %
Kutonen1,7 %2,0 %473 00041 %
Frii1,5 %1,7 %398 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %20 0002 %
TLC0,6 %0,5 %363 00032 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,7 %800 00070 %
STAR Channel0,9 %0,4 %415 00036 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %416 00036 %
Disney Finland2,8 %1,7 %566 00049 %
Music TV0,2 %0,0 %27 0002 %
Muut3,6 %3,5 %587 00051 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 111 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.