Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 112 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,1 %39,4 %1 103 00096 %
Yle TV214,7 %7,7 %1 019 00089 %
Yle Teema2,5 %1,9 %748 00065 %
Yle Fem1,4 %1,8 %674 00059 %
Yle yhteensä59,7 %50,8 %1 110 00097 %
MTV315,2 %22,5 %1 046 00091 %
Sub1,5 %1,7 %686 00060 %
AVA1,4 %1,2 %541 00047 %
C More Total0,5 %0,6 %104 0009 %
MTV yhteensä18,7 %26,1 %1 059 00093 %
Nelonen4,5 %6,0 %910 00080 %
Jim2,0 %2,0 %629 00055 %
Liv1,1 %1,2 %584 00051 %
Hero0,9 %1,3 %427 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,4 %963 00084 %
TV51,6 %1,9 %668 00058 %
Kutonen1,2 %1,3 %463 00041 %
Frii1,5 %1,8 %427 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC0,8 %0,9 %409 00036 %
Warner Bros. Discovery5,9 %6,5 %817 00071 %
STAR Channel0,8 %0,5 %416 00036 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %416 00036 %
Disney Finland2,8 %1,9 %562 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %37 0003 %
Muut4,1 %4,2 %629 00055 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 112 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.