Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 363 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %30,2 %1 923 00072 %
Yle TV213,5 %7,4 %1 848 00069 %
Yle Teema2,2 %1,6 %994 00037 %
Yle Fem1,4 %1,7 %884 00033 %
Yle yhteensä48,0 %41,0 %2 175 00082 %
MTV315,9 %22,2 %1 957 00073 %
Sub3,3 %3,6 %1 307 00049 %
AVA2,5 %2,3 %1 049 00039 %
C More Total0,7 %0,5 %208 0008 %
MTV yhteensä22,4 %28,7 %2 123 00080 %
Nelonen7,2 %8,6 %1 732 00065 %
Jim2,4 %2,1 %1 071 00040 %
Liv2,5 %2,3 %1 036 00039 %
Hero1,3 %1,8 %781 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,8 %1 930 00072 %
TV53,2 %3,4 %1 193 00045 %
Kutonen1,1 %1,1 %749 00028 %
Frii2,1 %2,3 %733 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %59 0002 %
TLC1,4 %1,5 %689 00026 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,7 %1 557 00058 %
STAR Channel2,2 %1,7 %880 00033 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %677 00025 %
Disney Finland3,9 %3,1 %1 135 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %116 0004 %
Muut3,9 %3,6 %936 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 363 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.