Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %29,8 %3 610 00074 %
Yle TV214,4 %8,4 %3 434 00070 %
Yle Teema2,1 %1,5 %1 993 00041 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 704 00035 %
Yle yhteensä47,9 %41,1 %3 989 00082 %
MTV314,0 %19,8 %3 589 00074 %
Sub3,8 %4,2 %2 627 00054 %
AVA1,9 %2,0 %1 926 00039 %
C More Total0,8 %0,8 %443 0009 %
MTV yhteensä20,5 %26,8 %3 891 00080 %
Nelonen6,8 %8,3 %3 211 00066 %
Jim2,7 %2,5 %2 187 00045 %
Liv1,9 %1,9 %1 953 00040 %
Hero1,5 %2,0 %1 606 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,6 %3 561 00073 %
TV53,1 %3,5 %2 382 00049 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 706 00035 %
Frii1,8 %2,0 %1 475 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %133 0003 %
TLC1,0 %1,0 %1 299 00027 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,4 %3 039 00062 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 814 00037 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 528 00031 %
Disney Finland5,1 %3,8 %2 281 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %258 0005 %
Muut4,5 %4,2 %1 899 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 329 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.