Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %28,6 %1 846 00071 %
Yle TV216,1 %9,5 %1 824 00071 %
Yle Teema2,0 %1,4 %1 033 00040 %
Yle Fem1,0 %1,1 %884 00034 %
Yle yhteensä47,5 %40,7 %2 084 00081 %
MTV312,0 %17,2 %1 828 00071 %
Sub4,3 %5,2 %1 460 00057 %
AVA1,3 %1,5 %923 00036 %
C More Total1,2 %1,1 %277 00011 %
MTV yhteensä18,8 %25,0 %2 011 00078 %
Nelonen6,6 %8,3 %1 687 00065 %
Jim2,9 %2,8 %1 177 00046 %
Liv1,2 %1,3 %956 00037 %
Hero1,6 %2,1 %851 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,5 %1 853 00072 %
TV53,0 %3,6 %1 271 00049 %
Kutonen3,0 %3,2 %1 019 00039 %
Frii1,5 %1,6 %765 00030 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %84 0003 %
TLC0,5 %0,6 %633 00024 %
Warner Bros. Discovery9,4 %10,1 %1 609 00062 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 052 00041 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %892 00035 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 279 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %150 0006 %
Muut5,3 %4,9 %1 052 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 272 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.