Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %33,7 %1 199 00094 %
Yle TV215,1 %8,7 %1 083 00085 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %910 00072 %
Yle yhteensä51,9 %45,4 %1 217 00096 %
MTV320,0 %24,4 %1 156 00091 %
Sub2,6 %3,4 %842 00066 %
AVA1,9 %1,8 %629 00050 %
C More Total1,0 %1,0 %266 00021 %
MTV yhteensä25,5 %30,6 %1 178 00093 %
Nelonen5,3 %7,2 %966 00076 %
Jim2,1 %1,6 %698 00055 %
Liv1,5 %1,5 %656 00052 %
Hero1,0 %1,6 %526 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %11,8 %1 051 00083 %
TV51,8 %1,9 %700 00055 %
Kutonen2,1 %1,9 %538 00042 %
Frii1,7 %1,9 %438 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC1,8 %1,9 %456 00036 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,8 %863 00068 %
STAR Channel1,1 %1,0 %440 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %501 00039 %
Disney Finland3,2 %2,4 %664 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,5 %2,6 %328 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 225 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.