Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %32,1 %1 206 00095 %
Yle TV218,4 %8,5 %1 104 00087 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %903 00071 %
Yle yhteensä53,4 %43,5 %1 218 00096 %
MTV321,4 %28,6 %1 174 00092 %
Sub2,4 %3,2 %762 00060 %
AVA2,2 %2,0 %651 00051 %
C More Total0,9 %1,0 %255 00020 %
MTV yhteensä26,9 %34,8 %1 203 00095 %
Nelonen4,6 %6,6 %959 00075 %
Jim1,9 %1,8 %737 00058 %
Liv1,2 %1,3 %687 00054 %
Hero0,8 %1,5 %494 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %11,1 %1 063 00084 %
TV51,8 %2,0 %770 00061 %
Kutonen1,6 %1,2 %542 00043 %
Frii1,4 %1,7 %445 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,4 %1,4 %435 00034 %
Warner Bros. Discovery6,2 %6,3 %881 00069 %
STAR Channel1,0 %0,9 %458 00036 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %520 00041 %
Disney Finland3,2 %2,6 %672 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,4 %383 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 234 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.