Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %10,6 %637 00045 %
Yle TV217,2 %11,2 %715 00050 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,1 %297 00021 %
Yle yhteensä28,5 %22,9 %850 00060 %
MTV320,4 %25,0 %763 00054 %
Sub5,3 %4,8 %464 00033 %
AVA2,3 %2,6 %339 00024 %
C More Total1,6 %2,1 %149 00011 %
MTV yhteensä29,6 %34,5 %902 00064 %
Nelonen8,2 %11,6 %698 00049 %
Jim2,7 %2,7 %376 00027 %
Liv3,3 %3,6 %380 00027 %
Hero0,7 %1,0 %170 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,9 %828 00058 %
TV56,1 %6,4 %514 00036 %
Kutonen3,3 %2,6 %325 00023 %
Frii2,7 %2,7 %197 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %8 0001 %
TLC3,4 %2,8 %219 00015 %
Warner Bros. Discovery15,6 %14,6 %652 00046 %
STAR Channel5,4 %4,8 %321 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %249 00018 %
Disney Finland7,0 %5,9 %438 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,3 %4,6 %366 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 165 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.