Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,1 %22,2 %1 135 00083 %
Yle TV216,9 %9,2 %1 044 00076 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %689 00050 %
Yle yhteensä41,2 %33,6 %1 218 00089 %
MTV320,3 %25,1 %1 121 00081 %
Sub4,1 %5,2 %776 00056 %
AVA2,9 %3,5 %621 00045 %
C More Total1,0 %1,1 %255 00018 %
MTV yhteensä28,4 %34,9 %1 193 00087 %
Nelonen7,1 %9,6 %944 00069 %
Jim2,0 %2,2 %683 00050 %
Liv1,6 %1,9 %581 00042 %
Hero1,2 %1,7 %437 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,3 %1 080 00078 %
TV53,6 %3,6 %782 00057 %
Kutonen2,6 %2,0 %587 00043 %
Frii3,0 %3,4 %426 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %33 0002 %
TLC1,1 %1,3 %389 00028 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,6 %947 00069 %
STAR Channel2,4 %2,2 %492 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %484 00035 %
Disney Finland4,8 %3,8 %711 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %2,3 %436 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 286 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.