Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,5 %1 114 00081 %
Yle TV213,5 %8,6 %1 072 00078 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,6 %698 00051 %
Yle yhteensä40,4 %35,7 %1 207 00088 %
MTV317,8 %20,7 %1 115 00081 %
Sub4,6 %5,4 %806 00059 %
AVA2,8 %3,0 %632 00046 %
C More Total1,1 %1,2 %246 00018 %
MTV yhteensä26,2 %30,3 %1 185 00086 %
Nelonen6,5 %8,9 %1 029 00075 %
Jim2,3 %2,2 %641 00047 %
Liv1,7 %1,4 %622 00045 %
Hero1,4 %2,1 %506 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,7 %1 133 00082 %
TV54,1 %4,0 %820 00060 %
Kutonen3,3 %3,1 %627 00046 %
Frii3,4 %3,7 %468 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %48 0003 %
TLC1,3 %1,5 %384 00028 %
Warner Bros. Discovery12,9 %13,0 %984 00072 %
STAR Channel2,1 %2,0 %434 00032 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %520 00038 %
Disney Finland5,0 %4,1 %680 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %3,0 %394 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 277 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.