Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %36,0 %1 260 00092 %
Yle TV29,6 %5,8 %1 059 00077 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,6 %901 00065 %
Yle yhteensä46,2 %44,3 %1 291 00094 %
MTV315,4 %17,4 %1 121 00081 %
Sub3,7 %4,1 %831 00060 %
AVA2,7 %2,8 %662 00048 %
C More Total1,1 %1,0 %243 00018 %
MTV yhteensä23,1 %25,3 %1 212 00088 %
Nelonen7,2 %9,4 %1 024 00074 %
Jim2,5 %2,5 %703 00051 %
Liv1,5 %1,6 %665 00048 %
Hero1,1 %1,8 %470 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,3 %1 122 00081 %
TV53,9 %3,4 %873 00063 %
Kutonen2,5 %1,7 %648 00047 %
Frii2,9 %3,1 %456 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0003 %
TLC1,0 %1,1 %359 00026 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,8 %1 021 00074 %
STAR Channel1,8 %1,7 %475 00034 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %540 00039 %
Disney Finland4,5 %3,4 %722 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,6 %2,4 %395 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 311 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.