Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,5 %44,0 %1 220 00096 %
Yle TV211,1 %6,6 %1 083 00085 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,2 %1 002 00079 %
Yle yhteensä56,7 %53,8 %1 231 00097 %
MTV318,3 %22,2 %1 183 00093 %
Sub2,2 %2,2 %761 00060 %
AVA2,0 %1,9 %654 00051 %
C More Total0,7 %0,6 %228 00018 %
MTV yhteensä23,2 %26,9 %1 201 00095 %
Nelonen4,5 %5,7 %986 00078 %
Jim2,2 %1,5 %705 00055 %
Liv1,1 %1,1 %652 00051 %
Hero0,9 %1,5 %508 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,9 %1 078 00085 %
TV51,8 %1,5 %770 00061 %
Kutonen1,1 %0,6 %560 00044 %
Frii1,4 %1,3 %488 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0000 %
TLC1,6 %1,6 %438 00034 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,1 %912 00072 %
STAR Channel0,9 %0,8 %446 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %531 00042 %
Disney Finland3,3 %2,3 %675 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %2,3 %375 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 231 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.