Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 186 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %34,0 %957 00068 %
Yle TV211,2 %6,2 %653 00046 %
Yle Teema&Fem2,7 %1,5 %439 00031 %
Yle yhteensä40,0 %41,7 %1 033 00073 %
MTV312,7 %14,3 %749 00053 %
Sub5,2 %5,3 %514 00036 %
AVA1,9 %2,1 %317 00022 %
C More Total0,9 %0,9 %152 00011 %
MTV yhteensä20,7 %22,7 %883 00062 %
Nelonen9,1 %10,9 %750 00053 %
Jim3,0 %2,8 %353 00025 %
Liv2,7 %2,5 %385 00027 %
Hero0,4 %0,5 %151 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,8 %887 00063 %
TV54,9 %4,3 %485 00034 %
Kutonen3,2 %2,9 %309 00022 %
Frii2,4 %2,3 %221 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0002 %
TLC3,0 %2,2 %213 00015 %
Warner Bros. Discovery13,6 %11,7 %641 00045 %
STAR Channel4,5 %3,4 %369 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %212 00015 %
Disney Finland6,4 %4,8 %461 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,6 %3,0 %371 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 186 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.