Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,5 %623 00044 %
Yle TV213,6 %7,8 %695 00049 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,2 %273 00019 %
Yle yhteensä26,0 %20,5 %872 00061 %
MTV317,5 %19,7 %732 00052 %
Sub6,2 %6,4 %568 00040 %
AVA1,9 %2,2 %315 00022 %
C More Total3,3 %4,2 %225 00016 %
MTV yhteensä28,9 %32,6 %932 00066 %
Nelonen9,3 %13,0 %717 00050 %
Jim2,8 %3,0 %379 00027 %
Liv2,6 %3,3 %360 00025 %
Hero1,1 %1,5 %183 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %20,8 %846 00060 %
TV55,8 %5,6 %490 00034 %
Kutonen4,6 %4,5 %346 00024 %
Frii3,0 %2,7 %251 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %28 0002 %
TLC3,0 %2,4 %242 00017 %
Warner Bros. Discovery17,1 %15,7 %678 00048 %
STAR Channel5,1 %5,1 %354 00025 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %259 00018 %
Disney Finland7,4 %6,7 %468 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,7 %6,6 %373 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 130 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.