Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %27,5 %1 637 00065 %
Yle TV213,0 %7,3 %1 554 00061 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,5 %992 00039 %
Yle yhteensä42,9 %37,2 %1 886 00075 %
MTV322,3 %24,7 %1 725 00068 %
Sub2,7 %3,2 %1 078 00043 %
AVA2,6 %2,5 %883 00035 %
C More Total0,9 %0,9 %358 00014 %
MTV yhteensä28,4 %31,4 %1 875 00074 %
Nelonen7,2 %10,0 %1 549 00061 %
Jim1,9 %1,7 %870 00034 %
Liv2,3 %2,3 %945 00037 %
Hero1,1 %1,6 %625 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,6 %1 731 00068 %
TV53,0 %2,8 %1 052 00042 %
Kutonen1,7 %1,9 %684 00027 %
Frii3,1 %3,4 %618 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %38 0002 %
TLC2,7 %2,7 %611 00024 %
Warner Bros. Discovery10,8 %11,0 %1 369 00054 %
STAR Channel1,7 %1,7 %641 00025 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %551 00022 %
Disney Finland3,1 %2,7 %912 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,6 %564 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.